Thursday, February 3, 2011

kejadian nak perabih duit ku :-(

Assalamualaikum..

Today, aku bangun pagi!!! jap lagi tido balik.. haha.. bangun2 terus update blog.. ni penangan berblogging kah?? sementara anak kecilku sedang tido, baiklah aku mengadap laptop kejap.. semalam semua adik badik dah balik.. yang belum sampai faiz je dari batu pahat.. tapi semalam juga, aku paksa aqil tido, dah pukul 11, sibuk main tipon mak ida nya.. ee.. tak boleh jadi budak ni, mata dah layu, tapi digagahkan juga melayan game dalam i-phone makciknya..

bercakap pasal handphone, handphone aku rosak malam rabu!!! tengah aku message2 akak opis lama aku, tiba2 dia kuar semut2 macam tv tak de coverage.. tiba2, padam!! dah on balik, tak kuar juga gambar.. huwaaa... malam tu juga aku pegi carefour ampang, sebab kat sana ada stall baiki handphone.. mula2 stall pertama, 2 hari baru boleh siap RM 180.. LCD rosak maa.. hmm.. mana boleh dua hari, saya mau sekarang maa.. jalan lagi, haa.. terjumpa la satu lengchai comel ni.. banyak peramah :-) dia kasi RM 160 habis diskon la tu.. tunggu la kejap dia baiki..

LCD aku rosak. yelah, dah 2 tahun pakai.. aku sayaaaaaaaang sangat handphone aku ni... ni hadiah pemberian suami aku masa lahirkan aqil (aku pun mintak dan paksa dia beli haha) dan juga hadiah hari jadi aku 2 tahun lepas.. mula2 macam tak best, sebab dah terbiasa pakai hp nokia daun tu kan..lama2, handphone baru aku ni menjadi kesayangan sampai la LCD nya menamatkan riwayat.. ni handphone cari makan maaa... dengan handphone ni la aku amik gambar aqil!! tak payah kamera godang, tak payah kamera compact, hanya handphone ni saje boleh memberikan hasil yang terbaik...

nak beli handphone baru, aku rasa macam belum bersedia.. eceh.. yelah, dah la sume video aqil, gambar aqil  save dalam tu.. tak transfer lagi.. ada la sikit2 dah transfer, tapi bila transfer, ada yang lain plak kan.. kata blogger.. kalau nak beli handphone, apa yang best ye sekarang?? hehe.. aku suka nokia jugak, tak nak brand lain.. tanya lengchai tu kalau2 aku nak trade in handphone aku tu dia kasi berapa kan.. belek punya belek, dia nak amik 300 lebih.. waa.. banyak juga tu.. compare dengan handphone suami aku sony ericson yang lagi mahal dari aku, dia amik dalam 200 lebih je, sebab spare part sony mahal.. tu yang menyebabkan aku lagi tak mau pakai handphone lain..

lagi satu kan, kalau pakai handphone baru, aku ni ada anak kecil.. suka baling2 handphone aku ni.. better la tak payah beli kan.. kang aku marah2 dia sebab lagi sayang handphone tu dari dia.. ahaks.. tak de la, sayang anak lebih la... kang tak pasal2 aqil kena marah je.. so, tak payah la beli, pakai la selagi boleh pakai kan... uppss, lupa plak , handphone kesayangan aku tu nokia N79 saje.. hehe.. ok dah.. matahari pun nak kuar dah ni....... lepas ni nak gi breakfast kat Kluang Railway makan roti bakar.. yummyy.. bye.. wassalam :-) 

3 comments:

MaS PuTRi said...

apa nama hp akak tu? mcm nak try je nanti. saya ni suka beli barang2 yg org rekemen je... tak kisah even dah season. =)

Suliana said...

mas,

N79.. :-)

Erin Rashid said...

ko sama je mcm aku
hihiih

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails