Wednesday, January 26, 2011

sabar itu separuh daripada iman

Assalamualaikum..

Actually, tak de cerita nak merepek pagi ni.. tapi nak merepek juga la kan :-) hari ni feeling tak best. ngantuk. penat. apa ku buat malam tadi?? hehe.. budak kecik aqil tu berjaga malam pulak. dia tido awal, kul 9 lebih dah tido, pastu tengah malam bangun nangis2.. mimpi apa lah agaknya.. beria nangis.. may be semalam sebelum tido, ayah dia takutkan dia dengan bunyi "tin tin tin" penjual roti.. tu pun dia boleh takut eh?? hehe. ye la, yang menakutkan dia mesti la kasi baik punya ketakutan. tak baik tau ayah takut2 kan anak.. Dia dah kenal erti takut tau.. tengok iklan cerita seram, tiba2 je HANTU.. mana ko belajar ni Qil.. tengok cite katun yang ada rupa buruk sikit pun dah tahu takut.. hehe.. ikut sape la ni.. 

tadi, aku pegi bank kejap. betul sekejap je, memang tak de menyinggah ke lain.. so dah akhir bulan ni, mesti dah dapat gaji kan? orang gomen, semalam dah dapat gaji selepas penantian yang menyeksakan hampir sebulan lima hari tu kan?? hehe.. lepas ni, siap la membayar segala keperluan. yang tinggal pun memang cukup2 makan saje..  dah la nak balik cuti raya cina lagi. orang lain raya kita pun nak raya juga kan.. hehe.. so, kena bajet betul2.. gaji januari ni, aku adalah tambah sikit pembaharuan.. yang sepatutnya dah lama aku buat, tapi tahun ni la aku baru nak buat.. harap2 konsisten dan mendapat keberkatan.. 

tahun awal ini juga, aku ada nak tutup 'lubang2'.. harap2 plan kali ini berjaya dan aku memilih jalan yang benar.. dapatlah memanjangkan langkah kami nanti :-) harap2 lepas la.. hehe.. duduk di bandar ni, memang sangat mencabar dari segi ekonomi dan sosial.. antara kehendak dan keperluan mana satu yang perlu. yang perlu tu memang perlu la kan. yang hendak tu bagaimana? pada pendapat aku, yang hendak tu, memang boleh dapat. tapi bersabar. kalau ikutkan aku ni, memang dah lama aku bersabar!! tunggu menggelupur je NAK.. tapi, ukur baju di badan sendiri.. SABAR LAGI.. tunggulah, satu masa yang stabil pasti akan tiba.. 

sebenarnya, dah banyak benda juga la aku NAK, kadang2 tu terlepas juga di telinga laki aku, aku duk berzikir  " KALAU KITA...." tu je la keje aku.. hehe.. kadang2 bukan tak nak faham, FAHAM, FAHAM SANGAT, tapi, kalau aku bercakap tu, aku harap satu hari aku akan dapat juga.. hehe. ok la.. ntah apa yang aku mengarut ni.. sabar ye kawan2.. tak kisah la dari segi wang ke, dari segi anak ke, karenah manusia.. yang penting SABAR.. SABAR ITU SEPARUH DARI IMAN :-)




4 comments:

Kaseh NazLieza said...

setuju...kesabaran tu byk hikmahnya kak...

Nur Hasyimah Mahasan said...

setuju sangat..kalu ikutkan hati memng tak pernah puas..but kena sesuaikan ngan keadaan n situasi

faiez said...

sokong...sabar...

littlehumblelynn said...

sue,

ituler kita..macam keja kais pg makan pg..kais ptg makan ptg..kdg2 surrender rasa tggl kat KL nih..gaji 2-2 pegawai kerajaan..mmg x cukup jugak!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails