Monday, December 27, 2010

cite sedih.. sedih ke??

Assalamualaikum..

tadikan jalan2 pegi SOGO. actually pegi SOGO untuk makan nasi ayam jek.. dah habis makan, round2 jap.. tak sampai 5 minit aku belek2 baju aqil, kring kring.. haa... ee.. kena angkat ni.. adus. nak belek2 pun tak senang.. cepat2 message nana cakap aku balik dulu la.. hihi.. so aqil, tak de la baju aqil..

bukan apa, belek2 baju budak ni, mahal juga kan -baru sedar mahal- kalau sepasang tu dah 20 hengget. baju ibu pun dapat juga 20 hengget tu, tapi baju t shirt je la.. sekarang ni, nak beli baju untuk diri sendiri pun kena fikir banyak2 kali.. kalau aku beli baju aku, habis la bajet, nak tunggu gaji seterusnya, kering la daku.. kalau ada duit lebih tak pela kan. tapi, aku ni kadang heran, tengok orang beli2 baju anak ni, macam "wah, banyak duit dia" kan raya dah habis, awat beli baju lagi.. hehe.. tu la ibu namanya, baju anak didahulukan, baju sendiri?? tunggu bajet ayahnya, lambat lagi.. sob sob..

sekarang pun, aku dah slow2 dah tak pakai kad kredit. cuma isi minyak je kadang2 guna. aku pelan2 nak reduce kan hutang aku, may be dalam bulan 4 tahun depan.. wah.. lamanya. tak pela, slow2 kan. kalau aku tak pakai kad, dah lama aku leh simpan.. haa.. sila menyesal sekarang :-( dulu kan, masa mula2 nak pakai kad kredit ni, punya la takut. isi minyak 20 hengget, jap lagi dah pegi bayar dah.. hehe. sekarang?? bayar semaksimum balance duit yang ada pun tak habis lagi kad tu.. kekeke..

okey la.. tu je nak cite.. sedih tak dapat beli baju :-(


4 comments:

mamamuaz said...

hehe..btul2..baju anak didahulukan
baju ibu dikemudiankan..kdg tu pikir 2 3 kali nak beli ke tak? ;)

Syahada Ahmad said...

kalau baju boboi sedia maklum la mmg mahal.
Kalau gegel, kadang2 yang harga rm15 pun dh cantik menarik tertawan, so mummy dia pun tergoda la sekali.

kalau pegi mall,masa masuk tu buat2 x nampak kedai jual baju budak, tp masa nak kuar, konfem singgah jugak walaupun nk window shopping je. ;-)

ejaMaria said...

sian...
akak pun dah lama ape tak shopin baju... baik baju anak mahu pun baju sendiri... :(
hari tu shopin baju skolah je...

littlehumblelynn said...

sue

samaler kita..tetiap bulan akan beli baju anak kalo bole..baju emak..ayah..tggu raya tahun depan...iskkk..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails