Wednesday, November 10, 2010

sup ayam

Assalamualaikum..

sup ayam aku baru siap. ni nak tunjuk skit dalam blog ni... sebab nye kali ni aku rasa sup aku ni menjadi sikit.. hehe.. selalu aku buat sup rasa apa2 ntah.. sup ayam aku ni tak campur bawang apa pun. rebus semua dengan halia, kentang, lobak, sup bunjut, garam, sayur sawi.. haa.. pelik di situ ada sayur sawi plak.. ni kes malas nak masak banyak lauk.. ye la, dah 2 orang  mulut kecil je nak makan ni.. hehe.. last sekali goreng bawang goreng asing & letak daun sup..


weh. memang jadi la .. hehe.. tekak aku la rasa menjadi.. korang nye sup mesti lagi sedap kan.. hehe.. kali ni rasa la ayamnye tu.. dulu aku tumis dulu bawang2 sume. hasilnye, rasa tu rasa tapi sup jadi kelabu.. hehe.. pas ni, nak goreng ikan bilis plak.. aqil suka makan ikan bilis.. tu je lauk kami lunch ni.. nanti malam, kalau ayah aqil nak makan benda lain, leh la tambah lauk lain skit..

dia tengah tido lagi. lama plak tido tu..mata dia okey skit. tapi merah lagi, berair dah kurang. demam on off.. jarak 12 jam dari semalam, dah panas balik tadi.. okey laesok masuk keje plak. ayah aqil pulak cuti esok.. ibu masuk keje balik.. bye.. wassalam

 

2 comments:

ejaMaria said...

oh... klu akak mmg tak tumis pun... ketuk halia ngn bwg putih je... pastu rebus sume benda yg kita nak... sup bunjut kena ada ;p

Mieja@Faiza Amir 2001 said...

sue, nampak sedappppppppp.....:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails