Friday, November 19, 2010

nasib seekor ultramen

saya seekor ultramen.

pada satu hari, saya dibeli oleh seorang akak comel di pasar malam. akak comel itu telah menghadiahkan saya kepada seorang budak kecil yang comel juga, nama nya aqil. kini, saya telah bertukar tuan daripada tokey pasar malam kepada tangan budak kecik ini..

setibanya saya ke tangan aqil, betul, dia memang meminati saya. cuba tengok kasut yang belum sempat dibuka itu. saya dibelek2 dan dilentik lentikkan oleh aqil.. dari jauh saya terdengar ibu nya menjerit2, "aqil, baik2, sian akemen tu, kang patah ibu tak tahu!!"

 aqil merenung saya dan saya juga merenungnya.. aqil pandai mencari punat suara saya. dia melompat2 kegembiraan bila mendengar saya "fire".. dia juga kenal bontot saya sambil berkata "akemen yak, ucuk"..

Dia membawa saya ke mana saja dia pergi sambil memulas2 tangan dan kaki saya.. saya risau tangan saya .. akan tercabut. tapi keadaan saya masih lagi kuat..alhamdulillah.. hehe.. eh, ultramen boleh ketawa?? *sound effect*

macam ni la keadaan saya yang selalu nye. sebab si kecil aqil ini belum pernah ada robot2 seperti saya.. kesian saya kan...

ini lah gambar terbaru saya. saya telah tercedera. leher saya patah dan urat saya putus. saya tak dapat nak nyalakan api di kepala untuk fire raksasa. ibu aqil telah merawat saya dengan membalut menggunakan salotape susu nya. kesian saya.. saya ditinggalkan keseorangan.. tapi saya masih mampu untuk tegak berdiri dan memberikan khidmat kepada tuan kecik saya.. tapi, semalam, saya sangat kecewa kerana aqil telah mempunyai ultramen baru yang tidak akan patah.. huaaa....

 tara.. inilah pesaing saya.. pak de aqil belinya di ayer hitam. dengan sponge bob 

 tengok tuan kecik saya tu, dia lebih suka ultramen yang baru..


 ini la pak de tuan kecik saya.. tuan kecik saya cakap maceh kat dia.. bye.. wassalam..

9 comments:

rihana said...

HAHAHA! KELAKAR!! ikut suke aqil le. hahahaha

Eyriqazz said...

hik3,comelje aqil ngan otomennya....siapa akak comel itu?

mama_fatin said...

ala comelnya akemen aqil bercerita...
cian, da cedera kat leher ye...

Syahada Ahmad said...

Suka tgok aqil main, sbb dia dh tahu main. x sabar nak tgok aliya 'hargai' mainan yang sha belikan utk dia. hehehe

lily lotus said...

haha..siap berbalut leher kawan tu

Suliana said...

nana, sian.. x dapat bertahan lama.

iman, akak comel tu yg berada dia ats iman. hehe...

hawa,
ye, klu manusia tu, dah mati dah .. hehe..

sya:
haha.. seronok beli toys utk anak ni. nak tgk air muka dia masa terima toys tu.. main tak sampai seminit, dah rosak lampu..

lily,
kekeke.. kena balut la, kang ntah mana2 kepala dia..

ejaMaria said...

hehehe... akemen yg baru gebu... mesti la lagi best... ;p

SiNoMoSa said...

hihihi..aqil2..
akak rasa yg gebu tue lagi tahan lasak..tp bebaik silap2 keluar plak isi perut dia kena tujah2 dgn aqil hehe

Suliana said...

tu la.. kena tengok2 lepas ni, klu ada sikit2 koyak, kena jahit tu. hehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails