Friday, November 12, 2010

my turn: sakit mata

Assalamualaikum..

Yup, it's my turn.. aku dah kena jangkit sakit mata. tadi pagi mata merah sikit. ni, memang dah betul merah!!! belah kanan. sian kat aku kan.. rasa gatal2 sikit, tapi nak garu tak leh, tahan je la kan.. so, pukul 11 tadi dah pegi klinik. habis la RM 30.. hmm.. doc kata memang dah kena ni even tak de la nampak cam sakit sangat mata tu.

so, lepas ni balik umah, bantal jangan share, towel pun sama. kena jaga kebersihan.. hmm.. baik doc. pastu, aku tanya la pasal period yang tak berenti tu. doc kata it's normal lepas abis makan pil jadi macam tu. so, dia tak kasi ubat apa2, biarkan aje.. tapi tengok next month camana plak..

so, aku dapat MC. tapi mc aku memang selalu hari jumaat bila dah setengah hari.. sape plak nak hantar aku balik. kalau tahu, balik je ngan aqil tadi.. huhu.. so, duk opis je la.. walau bagaimana pun, SOGO tetap aku pegi. hehehe.. terjumpa plak ngan sepupu aku, kak yah & family. wah, shopping KL gitu. hehe.. aku? shopping? tak, hati ku macam ditutup untuk membeli2 ni. tapi aku beli la botol air, bantal aqil dan alas kaki rumah. sume sekali rm tak sampai 40.. haa.. jimat gitu. :-) 

okey la .. tu je.. happy weekend ye kawan2.. aku may be duk bertapa di rumah jek. cepat la baik wahai mata. nak balik raya haji camana sebab adikku nak SPM. kang berjabgkit?? sian dia... ok. dah... wassalam :-)

3 comments:

Mieja@Faiza Amir 2001 said...

waaaa...cepat sembuh sue.....aqil dah sihat ker?

ejaMaria said...

Sue, ni petua org dulu2... tp mujarab sbb akak dah try... sediakan air bersih dlm mangkuk besar - agak2 bole masuk muka kita... dlm air tu ramas-ramas daun sireh dalam 2-3 helai - jgn hancur sgt... pastu masukkan muka kita dlm besen air tu... kelip-kelipkan mata... masa ni rasa pedih-pedih sket... tp insyaallah pastu mata lega... cepat baik... selamat mencuba ;p

Suliana said...

kak mieja,

aqil dah kurang skit mata dia. demam dah ok dah.. ibu plak jangkit :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails