Thursday, November 25, 2010

hantu bedak

Assalamualaikum..

masa kecik2 dulu, korang pernah tak dengar macam2 jenis hantu. ada hantu raya, hantu tetek - hantu ada tetek banyak, hantu gigi - hantu apa ni yek, may be ada gigi besar2. hehe.. macam2 la nama hantu ni kan.. sekarang ni, ada hantu bedak juga.. sape dia hantu bedak tu yek.. hehe.. mestila budak tecit kesayangan saya ni.. dia suka main tabur2 bedak. lepas tu, bukan sapu kat muka.. tepuk atas kepala la, sapu kat perut la.. nasib baik la bedak hadiah orang kasi banyak.. aku memang jarang beli bedak ni. hehe..

 tengok muka dia bercalit2 bedak kat muka..

patutla senyap je duk atas beskal tu.. main bedak rupanya..

tengokla dia tuang bedak dalam 'bonet' beskal dia tu...

tantek tak saya .. hehe :-)

muka budak nakal ni..

mata sampai stim, punya la syiok makan biskut tu..

lately, perangai dia ada baik sikit.. kalau balik sekolah tu, tak de la nak menangis2 apa ke.. balik2 tengok upin ipin. main sorang2.. senang keje aku nak masak ke, nak solat ke.. kalau tak, sibuk dia nak nenen la, nak kacau masak la.. sekarang ni, aqil dah layan la beskal dia tu. dah pandai nak naik, tapi kayuh tak reti lagi.. ke depan ke belakang, kadang terjatuh sebab kaki tersepit, tak pandai turun lagi.. hehe... anak anak... ok, moga aqil sihat selalu :-)

9 comments:

mamamuazsayang said...

hehehe..comei la aqil..
Muaz slalu dok sapu bedak kat belakang leher :D
Dok dendiam sorg2 main bedak...

Mieja@2001 said...

alalalalal tomeinya....pandai main bedak aqil yer:):)
caiyok2 bg mama lebih kerja hehehhehe....

ejaMaria said...

hehehe... akak pernah beli bedak hari ni... esok abis... geram sungguh... sabo je...

SiNoMoSa said...

hehe aqil hantu bedak..
aunty kecik2 dulu pun suka main bedak tau hihi..

Suliana said...

mamamuaz,
ye ke.. sama la anak2 kita ni.. hehe. ada je akal dia..

kak mieja,
xlarat dah keje mmg banyak kat umah. buat dek je. hehe

kak maria,
dasat tuh. keje sape la yg membuang bedak tu ye.. hehe

kak shim,
zaman kecik je ke, zaman besar? main bedak compact plak kan. ehehe

Eyriqazz said...

alisya pun suka main bedak.....
pernah tgk x dlm blog iman??
siap2 tabur2 n ketuk2 atas lantai....
bestnya sue dpt adiah hamper....
alisya cuma dpt baju n duit jer...

Suliana said...

iman,
haha.. pernah baca.. apa la yg diorg ni suka sgt main bedak tu eh.. hehe

angah said...

ade 1 hantu lg sue, hantu kom2.. penah dgr x?? hek3x

Suliana said...

kak is,
aah. pernah dengar juga.. hahaha.. kelakar :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails