Thursday, November 11, 2010

dugaan

Assalamualaikum..

aku di opis pagi ni.. banyak benda nak pikir.. serabut la pagi ni. sedih pun ada.. sian, tadi tinggalkan aqil dengan ayah dia. aku dah siap2 kan masak lauk simple2 je untuk dua beranak tu. masak ikan singgang, dah kunyitkan ikan goreng, dah masak nasi.. wah, kedengaran isteri mithali di situ :-)

dia demam lagi. lepas makan ubat, okey, demam dia surut. tu pukul 11 malam tadi. pukul 6, suhu dia dah jadi naik balik.. dia tido atas perut aku, tu yang dapat rasa perbezaan suhu tu.. mata dia? tadi pagi, bangun tengok bengkak lagi, ke awal2 pagi tak tahu la kan.. bila la nak baik sakit mata ni nak oii...

bila dia demam, dia memang nak bergayut je 24 jam. tu yang tido atas badan aku tu. ingat lagi masa dia ulser, dia nak sangat nenen, tapi dia tak boleh hisap, sakit lidah & mulut. tapi dia baring je atas dada aku.. sian kan kalau budak sakit ni.. hari ni, hisap botol ye nak.. duduk ngan ayah baik2.. kalau ngan ayah, tak dapat la nak nenen tu, kalau nangis merengek tak berhenti, siap la kena jerkah, baru senyap. tu je la ubat nye..

Alhamdulillah dapat bos yang memahami. tapi ada plak makhluk siap cakap "sakit mata plak?" annoying sungguh. macam la kau tu tak pernah ada anak, mentang2 anak ko dah besar panjang.. kalau demam biasa tu, boleh la aku ngantar anak ke taska, tapi dah sakit mata, marah la mak budak2 yang lain, berjangkit nanti.. tak nak la pentingkan diri sendiri. bos aku siap suh bawa aqil datang opis, sebab ayahnye tak dapat cuti esok.. hmm.. ok gak tu. tapi aku takut mahluk yang satu lagi yang bising plak..

hmm.. nak mengeluh lebih2 tak baik plak. ini semua dugaan Allah. nanti aqil dah besar, mesti aqil jarang sakit kan. sebab kecik2 dah banyak sakit kan?? hehe.. bila kena macam ni, muhasabah diri balik, anak orang lain, lagi teruk2 sakit dia. aqil alhamdulillah demam biasa dan sakit mata jek. aktif plak tu walau pun tengah demam.. Ya Allah, sembuhkanlah aqil..

7 comments:

sisanizu said...

sabarlah..memang sedih kalau time anak sakit ni kan..susah hati rase..tambah2 plak ade manusia jenis tak paham..hu hu
saya pun selalu pikir mcm tu kalau anak sakit2 ni maknanya sedang bina sistem imun.harapnye besok2 da besar sihat selalu

faiez said...

sabarla su eh....faham..risau...insyaAllah....xlama lg sihat tu...

littlehumblelynn said...

sabar sue..org macam tuh jangan layan!!
smg aqil beransur sembuh..tp kalo still melarat bwk pg hospital ,.running antibiotik..risau jugak lama2 sakit!

Nur Hasyimah Mahasan said...

memng sedih tgk anak sakit...irsyad pun baru je smbuh...seminggu gak la kiter asyik tak keruan..badan je kat opis...hati hanya Allah yang tau..pe pun hopefully hero sue cepat2 shat ek...

ummi nia said...

akak try titik susu badan dlm mata dia..org kata cepat baik..

Suliana said...

tq semua.. moga2 doa dari korang akan menambahkan kesihatan aqil..

kak lynn,
antibitiok doc x kasi hari tu, sbb aqil tak selsema & batuk..

ummi nia,

insylah, akan dicuba. tapi amik masa juga nak adjust nak titik kat mata dia tuh. hehe

Anonymous said...

mulut orang memang tak boleh tutup...besok TUHAN balas kat dia baru dia tahu...makhluk macam ni memang ade kat muke bumi ni :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails