Friday, October 22, 2010

pregnant lagi?

Assalamualaikum..

tiba2 hari ni nak cite pasal pregnant la plak. belum2 .. masih dalam proses.. haha.. pagi2 biasanya aku akan blogwalking blog2 dalam bloglist aku ni.. terbaca kisah bersalin kali ketiga oleh farah, owner sarakids. ouchh.. sungguh tersentuh la pepagi ni melihat perjuangan ibu2 yang nak bersalin ni..

tapi, betul kata nya. kelahiran anak pertama, memang ternanti2 dan berharap sangat untuk ada anak sendiri. sakit bersalin anak pertama belum tahu lagi bagaimana perasaan nya, so happy menanti kelahiran. belum ada pengalaman. tapi, kalau macam aku ni, plan konon nak tambah anak lagi. orang pregnant, kita pun nak juga. jeles tengok kawan2 yang kawin lambat dari aku, tapi dah pregnant lagi, dah ada pun anak tambahan lagi.

tapi, bila difikir2 kan sakit nak beranak tu, tiba2 macam terbantut plak.. hehe.. lebih2 lagi kita dah tahu macamana rasanya, ngeri woo.. tapi tu la, rezeki & bahagian masing2.. walaupun aku dah pernah ada pengalaman bersalin tu, tapi bila dengar pengalaman orang bersalin, aku memang la ngeri.. sila imagine masa orang tu bercerita untuk dapatkan feel yang lebih mendalam. haha..

aku bila lagi?? *senyum je*.. untuk bulan ni, aku dah tak makan noriday lagi.. hehe.. kira minggu lepas la last.. 'kawan' tak datang sejak bulan ogos. tu sebab aku makan pil, tu yang period aku kejap on off.. hehe.. so, tunggu ini bulan, 'kawan' datang ke tak yek.. hehe.. suspen jek. dah ready ke nak pregnant lagi ni? dari segi emosi, kestabilan ekonomi? yang dah ready, baju aqil yang kecik2 dulu.. hehe..

ok dah.. wassalam.

kredit pic to google
gambar aku tengah memboncet DISINI
cerita aku beranak DISINI

p/s: hari ni, pam susu sebelum pukul 8. dah sangat berat. aqil tak nyusu sangat malam tadi. hasil nye, full tank lagi!! alhamdulillah. 10 oz di pagi hari. tapi sayang nye, tak bawa botol lebih..


7 comments:

ejaMaria said...

Sue, gi beli botol kat Sogo nun... nnt botol tu 'adik' Aqil pun bole guna ;p

Ilhamny.com said...

mudah-mudahan cepat la rezeki dpt bby baru tu ye..aminnn

Suliana said...

kak maria,

botol dah byk.. hehe.. botol cap gantung je pakai. hehe

Suliana said...

linda,

amin.. takut .. hehe

Sharinginfoz said...

seronok ada keluarga yang bahagia kan

SiNoMoSa said...

Aqil dah pandai mintak adik ke? ahaks

Mama Farra dan Faris said...

suka gambo cartoon tu..sexy-mexy...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails