Friday, October 1, 2010

denggi ke campak?

Assalamualaikum..

tu la yang menjadi tanda tanya aku.. aku ni kena denggi ke campak? tak tahu la.. ni baru je lepas balik dari poliklinik tangling ngan cik nana :-) nasib ada orang nak bawa kan, kalau tak, tak pegi aku ke klinik. actually sebelum ni dah pegi klinik, tapi doc klinik bayar tu kata, tak de apa2. cuma darah rendah but not so bad..

semalam, lepas mandi petang, bintik2 kat kaki aku banyak gile naik.. macam orang kena demam campak tu.. tapi, aku tak demam.. ok, korang teka la. demam hari jumaat & sabtu. ahad, baik skit. pastu diiringi dengan sakit kepala, pastu pening2 dua tiga hari.. tu yang aku pegi klinik bayar tu.. pastu, doc just kasi ubat pening, sakit kepala & vitamin.

hmm.. so, hari ini aku pegi, tiba2 suhu badan aku 37.2 degree. aku tak rasa plak aku demam.. pastu, tunjuk kat kaki bintik2 merah yang tak berapa jelas berbanding dengan petang semalam. so, nurse suruh amik darah.. ok, dah jumpa doc, dia tanya plak sape suruh u amik darah? aku cakap la, saya tunjuk kaki saya bintik2 ni, tak tahu la demam campak ke denggi..

ok, doc pun cakap pletlet darah aku rendah. dia kasi surat refer ke hospital sebab esok klinik kerajaan tutup.. esok tengok camana plak darah aku ok tak.. kena amik darah lagi.. takut.. sebenarnya tak sakit pun.. hehe.. so, aku dapat MC hari ni!! tapi aku masih di opis sebab aku rasa macam malas nya aku nak mc bila dah masuk opis.. buang karan aku je datang opis. tapi aku ada submission ni nak kena hantar.. tak pela, lepak kat opis je la..

so dapat panadol lotion calamine & vitamin c.. kena bayar singgit sebab tak bawa GL. HRMIS belum apply lagi kat klinik kesihatan.. kalau kat spital dah rasa nya.. jangka masa berada di klinik, kul 9 sampai kul 11.. ok la tu.. kira laju juga la.. aku harap cepat la baik!! tak sanggup lagi aku nak berteka teki dengan diri sendiri penyakit apakah aku ni.. esok plak nak balik kluang, aqiqah si affan comel tu.. camana ni. huhu.. bye!!

p/s: sape nak teman aku gi SOGO warehouse sale?? hari ni ke?? hehe.. tak sihat pun nak berjalan..


5 comments:

littlehumblelynn said...

sue

risonya kalo kena denggi..tp kalo denggi mmg serius x larat,,,,,melepek je...ada rasa gt x?

psst:warehouse sogo katner?

axelida said...

cepat2 baik sue!

Suliana said...

lynn,

su plak tak de rasa melepek ke apa.. bertenaga je, cuma skrg dah rasa miang2 skit.. sogo sale kat semua bhgn tapi kat tgkt 7 smlm & hari ni..

kak ida,
tq!!

ejaMaria said...

uikkk... klu campak jgn dekat dgn budak2 - nnt jangkit... klu denggi sure dah tak leh gi Sogo... ni bole lagi, bukan la tu

Suliana said...

hehe.. tu la.. campak rasanya. tapi esok kena amik darah lagi..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails