Monday, September 6, 2010

untungnya saya :-),mekacih ye..

Assalamualaikum..

Yuhuu.. masak apa buka nanti?? haa.. hari ni aku baru nak stat masak balik. tapi tak tahu la beras aku tu cukup ke tak.. asyik sret sret (tong tupperware) sampai tak sedar beras dah ke dasar. bulan ni aku beli beras 5 kg. patutnye dah tahu bulan pose, beli la beras 10 kg.. kan hari2 masak.. sekarang beras dah nak habis, sape yang nak gi beli tuh.. males tul nak gi tesco semata2 nak beli beras.. kalau beli banyak2, tak berabis plak beras tu, berkutu la plak.. huhu

okey, hari ni mungkin la nak masak biasa2 jek. nanti laki aku komplen, tak masak pun penat, tido je bagai nak rak.. huhu.. yela, orang laki ni baru buat keje umah skit, aku yang baru tido 2-3 kali sehari ni pun dah kecoh.. ungkit2 beria yang dia dah kemas2 rumah.. hehe.. ye la, aku ni kalau tido kan si aqil, sama naik la aku tido sekali.. sudahnya, kain segunug tu laki aku yang tolong lipat.. tq abang.. time ni la i rasa diri u begitu berharga.. haha.. lagi satu, malam tadi, lepas balik dari umah mertua, aku terus tertido depan tv ngan aqil. magik betul la mata aku ni, pantang jumpa tempat lembut2 skit, dah zzz.... hehe..

tiba2.. dalam tido aku tahu nasi aku tak masak lagi untuk sahur. tiba2, bangun sahur pagi, jeng jeng jeng.. dah siap masak ko.. siap ngan botol2 aqil sterilise sume.. ni yang i bery bery lap u ni.. hehe.. abang memang memahami isteri abang yang keletihan mencekik kat umah mak semalam.. hehe. nanti hari jadi u , i belanja suar kegemaran u tu yek.. ( kalau ada bonus.. hehe)

ee.. apa melalut ni.. petang nanti nak masak gulai putih kubis, ikan goreng dan sambal sotong jek.. dah nak raya ni, macam nak clearkan fridge je. kang balik kampung, sape plak nak perabiskan barang2 dalam peti tu kan.. so, beli skit2 je la..

okla.. selamat berbuka.. bye!!

3 comments:

ARNA said...

Eh kak su bukan jumpa tempat lembut jer nak tido, dalam kursus, kat meja office pun tidur dengan nyenyaknya. hehehe

Suliana said...

nana,
haha.. ye la kan.. meja tu pu leh jadi lembut kalau dah kaki tido.. hehe

littlehumblelynn said...

sue.

semalam baru g MAXVALUE dah dkt kul 11pm..teringat xde lauk nak masak sahur pg td..capai ayam 4 ketul,sayur 2 jenis..sudah....malam nih makan luar lagik..x sudah2 nak mencukupkan barang raya!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails