Sunday, September 26, 2010

demam

Assalamualaikum..

Demam. ye aku demam dah 2 hari.. demam saje tanpa batukdan selsema.. lama betul aku tak dapat demam, tiba2 kena demam 2 hari plak. pas balik keje jumaat, tido jap. hari jumaat adalah hari stress mengadap slide, balik lewat. bila bangun rasa badan ni sangat tak larat. suruh la cik abang minta picitkan dahi.. pastu dah rasa seram sejuk.. terus amik baju sejuk, makan panadol. ingatkan dah settle. yelah, kita orang tua makan panadol cepat je berpeluh & baik terus.. rupanya tidak..

kisah demam aku bersambung hari sabtu. hari yang ditunggu2 untuk pegi jalan2 raya & open house. tidakk!! cek suhu badan, dah 38.6 paling maksimum hari tu.. kalau aqil demam ni dah tentu kena masuk ubat bontot. tapi ibu? makan panadol lagi.. jap nak tanya, panadol dengan ubat demam kat klinik tu benda yang sama ke?? cik abang dah sibuk ajak gi klinik. aku tak nak sebab aku rasa kalau aku demam kejap je baik nya..

sampailah malam tadi, last panadol aku makan, alhamdulillah.. pagi ni badan rasa seperti biasa. walaupun rasa lain skit. aku juga dah lama sakit lutut belah kiri ni.. tak boleh jadi, nak juga pegi urut. rasa tak selesa sangat dan sakit.. untungnya ada suami yang menjaga ku & anak ketika sakit demam. masakkan nasi walaupun aku ni tak de la selera makan sangat. terima kasih abang. ni yang i lap u lebih ni :-)

so, hari ini, boleh la gi open house dan beraya lagi.. bosan aku asyik terbaring je sampai sakit2 badan ni.. okey, bye!!

4 comments:

littlehumblelynn said...

demam aqil nak dpt adik kot?t .care..

lynn said...

oh, kesian kakteh.

kakteh, smlm jiran depan rumah along jual tudung mcm kakteh pakai tu. along beli dua tudung. cantik2, kakteh. kalau kakteh tgk pon mesti kakteh teruja. kalau nak cari kt fb. cari suzita shaari. kt fb die jual round 40 mcm tu. smlm die jual kt along yg plain 25. yg corak2 28 je.

lynn said...

oh, die ade blog jgk. http://tudungcollections.blogspot.com/

Suliana said...

lynn,

tak kot.. tapi ok juga kalau beli benda tu kan.. hehe

along,
tudung yg mana tu?? nnti kak teh tgk blog dia.. sori eh tak datang umah.. nanti klu mak masak sedap lagi, bagitahu la, kak teh dtg.. hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails