Tuesday, August 3, 2010

poem untuk mu..

Assalamualaikum...

Ada seorang budak yang kecil molek
namanya muhammad aqil bin mohd zaki
dia sudah berumur 18 bulan
budak ini sangat aktif sekarang ini

bila time makan, suka tabur2
semalam makan, dah pandai pilih sayur
ibunya sedikit terkujat
dia mahu makan carrot sahaja

cara makan pulak, pakai sudu
yang masuk nye sebutir aje,yang tumpah berlebih2
yang sadis, ibu nye la, everytime makan kena sapu
oh muhammad aqil, kenapa buat ibu haaangeenn

sedap ke tidak poem ibu ni? (poem ke?)
korang pikir la lagu sendiri eh
kot2 ada komposer leh gubah lirik menjadi lagu
ibu sangat bosan hari ini
balik2 buat keje yang sama

semalam muhammad aqil tak mahu tido
bila ibu tido, dia tepuk muka ibu, sepak2 perut gendut ayah
tangan tu dah la tebal, pukul orang sakit oo
apa nak jadi anak ibu sorang ni

apa la lagi ibu nak bebel ni
keje berlambak tapi bosan
bila la aku boleh buat kerja lain
bersyukur lah dengan kerja yang ada

sekian, terima kasih..(bayangkan orang yang habis buat show)







7 comments:

kmieja said...

hehheheheh comeii aqil:)

ejaMaria said...

hehehe... comel poem utk aqil... sama la Sue... Luqman pun makan gaya macam tu... sbb tu hujung minggu akak penat... sehari 4 kali makan - 4 kali la menyapu... silap-silap... 4 kali mop... mau pengsan!

Suliana said...

comei ke poem ni?? hehe.. nasib la budak comei, kalau tak..harus ku tak layan. anak sapo la ni.. hehe

joyahsport said...

ahhaaha...same la alya pon...alya ok sket kot, pmpuan...aqil ni dah la laki. musti lg ganaz...

Mama Farra dan Faris said...

klaka la poem sue..

tersengih ahkak..

Nur Hasyimah Mahasan said...

hehehe..comel je..teringt plak kat irsyad..sayur pun just carrot je dier makan...n banyak yg ke bawah drpada masuk mulut

Suliana said...

wah.. ramai peminat juga ye poem ni.. hahaha.. maceh maceh.. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails