Wednesday, August 25, 2010

diari ramadhan su (hari ke 15)

assalamualaikum!!

fuh.. letihnye pusing2 di kala tengahari ni.. aku gi SOGO tadi.  pusing2 kat dalam SOGO tu. gaji dah masuk terasa skit nak beraya.. hahaha.. dengan lagu raya nya lagi.. yelah, aku ni naik motor kan, mana nak dengar lagu raya.. huhu.. tak de feeling lagi nak raya nih.. dapat la baju aiman & affan sepasang sorang.. baju aqil pun ibu amik gak, baju je.. suar mix and match ye.. baju ayah nye, belum beli lagi. kang tak kena citarasa kang, boleh membara.. yang empunya baju tu pun membara, aku yang kena pegi tukar kat SOGO lagi la membara kan.. hehe.. baik pegi tengok sendiri la.. baju ibu?? hmm tak de.. :-( ibu tunggu nak merayap kat jalan TAR cari tudung jek.. itu pun kalau ada bajet, kalau tak de bajet, pakai je la tudung kerja.. hehe

panas terik, semacam je kat luar nun.. semalam masa aku balik pun panas terik. menembusi baju .. patutla orang pakai baju tebal2 naik motor.. boleh hitam legam kalau berjemur atas motor ni.. tekak aku ni dah lama sakit. kalau batuk tu, boleh nampak la percikan kahak tu.. hehe.. aku asyik lupa je nak makan ubat batuk. aqil lagi la, tengah malam boleh dengar dia kong kong kong.. sian dia.. nak kasi ubat batuk, tak nak, sampai termuntah2.. tekak aku ni pun dah rasa macam susah nak telan jek.. cepat la baik wahai penyakit..

eh, korang masak apa petang ni? aku masak biasa2 je kot. tak de idea lah. nanti petang skit nak round2 blog2 resepi lah.. hehe. sepanjang bulan puasa ni, hari2 aku masak. hari tu tengah masak2, habis gas.. lagi 10 minit nak pukul 7.. nasib baik simple2 je masak, tengah buka pun sibuk goreng ikan lagi.. penat tu memang penat la kan balik masak, dengan budak kecik tu lagi.. tapi, masak tetap kena masak.. aku tak suka beli, hasben pun tak berapa suka beli. kalau nak beli pun yang diketahui sedap macam KFC ke, MCD ke.. hehe.. fast food aje.. setakat hari ini, belum lagi berbuka di luar. may be esok kot hasben bawa buka luar dengan opis dia.. relaks skit.. hehe

oklah.. nanti aku menceceh lagi yek.. bye!!

9 comments:

syirakhalid said...

mesti kuar rehat awal sikit hari ni kannnn....hehehe

Suliana said...

ira,
tak juga.. kuar kul 1 la, pekerja dedikasi nih.. hehe..

Nur Hasyimah Mahasan said...

bukan esok la..dh postpone ari jumaat..hehehe

axelida said...

su, dah kensel khamis... jumaat lak. so jumpa jumaat yeh

Suliana said...

erk.. jumaat plak?? baru plan tak nak masak esok.. hihi

Sharinginfoz said...

mesti ramai betul kat sogo kan

angah said...

he3x su lbh kuang akk jek raye thn ni :p ase cam sengkek semacam jek hu3x ni kete nk kene tukar kasut baru plak :) dpt dit aye RM500 mcm g ke c2 jek asenye hi3x

akk pon br elok batuk,mase teruk hr tu dok kong3x smpai BF Arissa pon thn2 je nk batuk takot dia tejage/tekene tempias virus batuk akk he3x

akk mase cuti hr tu jek dpt masak pose thn ni, dh stat keje ape pon x smpat wat sbb dok melayan karenah Arissa :p

oopsss terpjg ler plaks.. i.Allah sok leh Arissa jmpe Aqil :p

Ilhamny.com said...

ari gaji & amik cuti khas utk shopping kat sogo tanpa digangu..dr 9 pg dok sogo dan jln TAR sampai 3 ptg bru blk, blk tu pun sbb teringat x smyg zuhur lg..kalu x, mau harus sampai nak berbuka..hehehe

Suliana said...

mr sharinginfo,
haah, ramai kat area kanak2.. heran gak, tak keje ke diorg ni.. hehe..

kak is,
arissa kecik lagi, dah pandai meragam gak ke.. hehe.. su masa aqil kecik2 mcm tu, blh lagi masak2 sebab dia tak merayap, cuma menangis je lah.. hehe

linda,
fuh, patutla penuh sogo, org amik cuit rupanya.. best ke jln TAR kali ni?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails