Wednesday, August 18, 2010

diari ramadhan ( hari ke 8)

Assalamualaikum semua!!

hari ni hari yg keberapa kali aku tak bangun sahur.. geram2.. pagi2 ni pun mulut aku rasa pekat jek.. ye la, tido awal gile. bukan nak tido pun tapi terlajak tido. konon nak  bangun balik, tapi terus menerus 3 beranak zzzzzzzz..... ada la laki aku kejut bangun, tapi apa barang pukul 3 nak bangun wei.. terus terlajak sampai pukul 6.30.. tensen2.. harap2 hari ini aku kuat sampai ke petang. hari ini aku ingat tak nak masak . aku tak de idea dah nak masak apa.. silap2 aku makan kuih jek..

Ingat senang ke jadi isteri ni.. sume nak kena fikir.. nak makan apa kita kena fikir.. dah la kena cari idea, kena masak plak tu. bila dah masak pun still ada masalah yang mengganggu.. ko tahu je la anak aku tu, pantang tengok aku berdiri, mesti nak dokong.. so, sepanjang masa aku berpeluk ngan dia je la.. aku ni takut minyak tu meletup ke apa ke kan.. kang menyesal tak sudah..

Lately, dia memang suka buat perangai.. agaknye time kat nursery dia asyik main je kan, tak nak tido. jadi, bila dah balik rumah, energy dia dah kurang, nak merengek je la kejenya..ibu juga yang jadi mangsa aku ni malas nak beli2 kat luar tu, dah la mahal, kesedapan tu pulak ikut nasib..

tadi pagi, tengah berangan2 atas motor kat akleh, tetiba ternampak, eh, macam kenal jek minah atas motor tu. tengok baju merah menyala je aku dah tahu sape.. haha.. wah, apa lagi, melambai2 la aku kat kawan aku si shud tu, mesti orang2 dalam keta lain kata ntah apa2 la budak2 ni..hehe.. dia pun merempit gak ngan laki dia.. hehe.. tergelak2 aku tengok ko pakai helmet apek tu shud ..haha.. sabo  jela..

ada kelebihan gak naik motor ni.. yang pasti kurang bercakap. kalau banyak cakap kang ada je isu yang nak digaduhkan. balik2 umah, masak2, baring2, makan, solat booommm terus tido.. teruk nye aku ni.. nak gi terawikh pun tak dapat, buat kat umah pun jarang2.. sebab, melayan si kecik tu yang sangat takut kalau aku tinggalkan dia main sorang2.. apa la amal ibadah aku di bulan yang mulia ni.. banyak betul dugaan di bulan puasa ni. kena banyakkan bersabar ye puan2.. wassalam..

5 comments:

Ilhamny.com said...

xpe, x gi terawih tp menjaga anak dgn ikhlas pun ibadat jugak kan..:)
ya betullll, rasa kalau naik keta mcm lg byk dosa..byk ckp, byk gaduh, 'tmbh2 org yg memandu tu kurang sabar dan rasa suma org bwk keta x betul'..hehehe

ejaMaria said...

sue... akak dah brape tahun (sejak ade anak...) tak gi terawih kat masjid / surau... ade pun buat kat rumah... tu pun ikut sempat... klu dah letih + lelap mmg tak le...

tak sabar nak tunggu anak besar... bole bawak gi terawih skali... rindu nak terawih jemaah... :(

littlehumblelynn said...

xper......yg ptg ibadat lain kita lakukan dgn ikhlas..terawikh..ada masa lgik nih..

SiNoMoSa said...

wah, shud pun dah naik motor caiyok!

joyahsport said...

yeah...merempit baik untok kesihatan..

hee...harap2 jage si kecik ngan iklas pon akan dikire sbg amal jugak kan...aminn..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails