Thursday, July 8, 2010

mimpi semalam

Assalamualaikum..

Semalam aku mimpi.. Pastu bangun pagi dah terlambat.. so hari ni merah :-( mimpi apa tu?? mimpi aku beranak lagi.. huhu.. semalam adala story2 ngan hasben pasal ni, lepas tu boleh plak baca blog orang yang dia pregnant lagi, lepas tu tengok plak gambar anak kak is yang comel dalam FB dia.. dah terbawa-bawa dalam mimpi, aku plak yang beranak nye..huhu

dalam mimpi tu, aku terberanak kat rumah. Baby dah kuar dulu tapi uri tak kuar lagi. nak mengeluarkan uri tu, kena gi hospital.. nurse yang menguruskan tu adalah TIZ ZAKIAH.. haha.. ada plak dia masuk dalam mimpi aku ni.. siap membebel2 lagi.. tu la mimpi aku semalam..

In reality nye camananya? dah bersediakah aku nak menambah ahli keluarga ni? Pil perancang masih makan lagi, ada sepekat lagi, then aku rasa tak mo makan dah.. kadang2 kita rasa macam, aku baru je beranak, tapi dalam masa yang sama dah hampir 2 tahun tu.. aqil pun dah 1 tahun 5 bulan. tapi, aku rasa macam dia masih kecil lagi, masih baby.. kadang tu rasa macam malas pulak nak pregnant buat masa ni sebab penat kot. tapi, bila tengok orang pregnant & dapat baby yang comel2 tu, rasa nak plak ada lagi.. hehe..

Kita merancang, Allah yang menentukan.. sebelum nak pregnant lagi, kena siapkan badan dulu, makan asid folik ke apa ke.. kan?? Umur tahun depan dah 29, sekarang ni umur 35 dah consider berisiko utk pregnant.. kalau nak anak jarak 4 -5 tahun, sampai umur berapa la plak aku boleh pregnant lagi..target umur utk pregnant ialah 27>29>31>33>35.. haha.. lepas tu, concentrate untuk membesarkan anak2 la plak.. insya-Allah.. tu target jek.. ntah lebih ntah kurang, kita pun tak tahu kan.. okey, selamat merancang.ekekeke..

gambar aqil fresh from oven :-)
aqil nak adik lagi tak?? hehe

6 comments:

syirakhalid said...

lebih kurang nnt akak akan ada 5 orang anak..kan??

Ilhamny.com said...

dah boleh tambah dah tu sue..:)

eh, linda pon pernah mimpi mengandung dan bersalin, siap penuh perasaan tgh push..pe makna tu ek..??tp x de lah tiz zakyah jd nurse dlm mimpi tu..hehehe

ARNA said...

Best nya artis jd nurse akak. Ntah2 akak dpt offer berlakon kot. Kunun jadi ibu yg branak kt hospital hehehe

aMiYs said...

aku tolong jwb utk aqil buleh ke? hahahaha!

Suliana said...

ira,
lebih kurang mcm tu la.. nnti kena beli van tu..hehe

linda,
insya-Allah.. plan je dulu nih..hehe. maknanya, nak dapat rezeki la tuh..

nana,
tul juga tu ek, ntah2 ada produser tgh baca blog akak ni nak amik berlakon..hahaha

amisy,
apa jawapannye tu..hehe.."ibu, tak mo lagi la, nanti ibu tak sayang aqil dah" hehe

KMieja said...

cepat mama bg aqil adik:):)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails