Thursday, June 3, 2010

kajian dr fadzilah kamsah tentang sifat manusia

KAJIAN DR. FADZILAH KAMSAH TENTANG SIFAT MANUSIA
 
Salam semua!! sape tak kenal dr. fadzilah kamsah ni. pakar motivasi terkenal. kali ni kita tengok apa sifat2 yang ada dalam diri ku, kena ke tak ni.. ehehe. sebelum ni GTO ada buat juga untuk dirinya, tetiba aku pun terjumpa benda yang sama dalam FB. mari copy paste!!

FEBRUARI 21 (kawan2 februari, leh amik ni)

Berfikiran abstrak Sukakan benda yang reality dan abstrak(celah mana aku abstrak ni)
 
Intelligent, bijak dan genius (ehem2..)
 
Berpesonaliti yang mudah berubah (betul la)
 
Mudah menawan orang lain (ni kena tanya laki aku ni)
 
Agak pendiam, pemalu dan rendah diri ( ni macam kes lain jek..hihi)
 
Jujur dan setia pada segalanya (betul 3x)
 
Keras hati untuk mencapai matlamat (kadang give up juga)
 
Tidak suka dikongkong... Mudah memberontak apabila dikongkong ( yela.. so, let me do what i like!!)
 
Suka kegiatan yang lasak (once upon a time)
 
Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif ( tepat sekali, so cik abang, cepat pujuk saya..hehe)
 
Mudah mempamerkan marahnya ( yolah..)
 
Tidak suka benda yang remeh-temeh ( patutla kerja menjahit aku terbengkalai)
 
Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya ( yup!! tapi aku tunjuk je kalau suka kat org tu)
 
Sangat berani dan suka memberontak (kadang2 pengecut juga)
 
Bercita-cita tinggi dan suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya (berangan je la aku ni)
 
Pemerhatian yang tajam (benar sekali)
 
Suka hiburan dan sukan (ye kot)
 
Suka benda yang bersifat seni (seni apa eh??)
 
Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran
 
Berkecenderungan pada benda yang tahyul (aku penakut)
 
Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros (ada kena sikit )
 
Belajar untuk mempamerkan emosi.(selalu je buat muka)

mari kita tengok hasben aku plak. bulan oktober 15

Suka sembang (dengan kawan2 jek)

Suka orang yang sayang padanya (betul la ni)

Suka ambil jalan tengah

Sangat menawan & sopan santun (haha..)

Kecantikan luar & dalam

Tidak pandai berbohong & berpura-pura (berlakon pandai)

Mudah rasa simpati, baik dan pentingkan kawan (ye kot)

Sentiasa berkawan

Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama (betul, tapi kalau angin aku lama, dia lagi buat tak tahu)

Cepat marah (yeeeeeeeeeeeeeeee.......)

Macam pentingkan diri sendiri

Tidak menolong orang kecuali diminta

Suka melihat dari perspektifnya sendiri (haaa'ahhhhhhhhhhhhhhhh)

Tidak suka terima pandangan orang lain

Emosi yang mudah terusik

Suka berangan & pandai bercakap (berangan dengan aku je la..hehe.)

Emosi yang kelam kabut

Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan)

Suka melancong, bidang sastera & seni (yang ni macam tak kena jek..)

Pengasih, penyayang & lemah lembut

Romantik dalam percintaan

Mudah terusik hati & cemburu

Ambil berat tentang orang lain

Suka kegiatan luar (ni pun tak kena)

Orang yang adil (macam lain je bunyi adil tu..)

Boros & mudah dipengaruhi persekitaran (boros?? tak kot..)

Mudah patah semangat (kadang2 )

Camana kajian ni di buat ni.. *geleng kepala* ada yang tepat, ada yang kurang tepat .. anyway, layan je la. yang baik jadikan sempadan, yang tak baik, jadikan tauladan & perbaiki kelemahan diri serta muhasabah diri okey..daaa...

4 comments:

Kaseh NazLieza said...

thax for sharing...=))

Suliana said...

lieza,
it's ok.. februari gak ke??hehe

ARNA said...

yang kak su punya tu macam org lain punya jer???

Suliana said...

nana,
ada sama skit lah.. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails