Wednesday, April 7, 2010

stress!!

STRESS!!!!

Uppss..jangan stress lama2 sangat, nanti kena darah tinggi.. di saat aku menulis ni, aku dah kurang stress sikit dah.. korang kalau stress camana?? Akhir2 ni, aku akan stress setiap hujung bulan.. chewah.. dah tahu dah nak stress hari apa..haa.. tu lagi baik, bila kita dah tahu nak stress bila, kita dah boleh bajet apa nak before and after stress tu.. manage your time!! ewaahh.. sedap cakap nampak:-)

setahun yang lalu, aku tak delah stress mana.. otak aku berehat untuk setahun dari stress:-) tahun ni, stat je bulan 2, otak ku ligat bekerja.. Alhamdulillah, Allah masih lagi beri aku kekuatan akal dan fikiran untuk berfikir.. stress tu kadang2 memberi kebaikan kepada badan kita.. kalau asyik relax je, tak elok gak.. ni apa yang pernah aku baca la..

Minggu ni, aku ada sedikit stress yang menyebabkan tulang belakang aku macam sakit2 je.. may be duduk lama sangat sebab tekun buat kerja kot. Pastu, lagi stress bila, big-big boss datang kat meja aku, berkumpul tengok apa yang aku buat, slide aku betul ke tak, terus komen kat tempat aku..uiisshh..boleh tak korang bayangkan betapa berpeluhnya ketiak ni.. (dah la kul 5 aircond dah tutup, jimat karen..)

Bertambah lagi stress, bila slide yang aku save2 tu, bila dah kasi kat bos adalah slide yang ada salah!!! hancuusss!! bila aku dah tahu salah, aku rasa angin naik kepala & rasa nak muntah.. oowww.. kemuncak stress di situ.. tapi, aku tak muntah pun, masih boleh dikawal.. :-) Apa kata, tetiba untuk menunjukkan rasa simpati (supaya bos tak marah), aku buat2 pengsan ke..hahaha..nanti dia tak jadi nak marah..boleh pakai ke idea ni..kikiki.. sian bos aku, present slide yang ada silap!! malu aku tau..ok, ni bulan pertama aku buat slide presentation tu. ada maaf kot *sigh* sehingga ke saat ini, aku belum jumpa bos aku untuk menyerah diri!!

Kadang2, kalau banyak fikir sangat, aku boleh terbawa2 dalam tido..mimpi aku pun mimpi benda tu..huhu.. bangun2 je, tak ingat benda lain, pasal benda tu juga la.. letih maa.. okla..jangan stress2 tau!! semoga korang2 sihat selalu:-)
penghilang stress ibu!! *mmuuaaahhh*

10 comments:

Diarihatiku1976 said...

jgn stresss....... bahaya....

Ejamaria said...

sue kalau pengsan karang nak kena CPR pulak, lagi susah... ape kata ko nangis je depan bos tu, sure diorg terkedu... pastu kelam kabut cari tisu... hahahaha

Ilhamny.com said...

tu la kusyen baru tu ek..???hehehe cantik...

Suliana said...

kusyen baru tak sampai lagi:-) tu gmbar aqil masa 7 bulan kot..kat umah kakak ..

Suliana said...

kak maria..
tak de dia mkn pujukan nangis tu nye.. tak suka la duk sini..huhu

SiNoMoSa said...

huhu..berpeluh ketiak eks..cian ko ngah!
jgn stress3x..salah satu stress sbb dah lama tak jumpa akak kan..hihi

SiNoMoSa said...

ngah, awat ko tak approve komen akak..hukhuk sedey argh

Suliana said...

kak syim,
maaf la terlewat sikit komen.. i byk komen nak approve..hehe.. tak delah, tak selalu online pun time opis ni (tipu):-)

Erin Rashid said...

aku setiap ptg sure tak sabar nk amik camimi
pengubat duka dan stress aku

Anonymous said...

alisyalah penenang stress wa n iman....jugak gmbr aqil dlm ni....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails