Monday, April 12, 2010

jika diberi pilihan, mana satu anda suka buat??

Assalamualaikum..

Ni saje2 la nak tanya korang ibu2 dan bapak2 yang of course supermom & superdaddy di luar sana.. dalam banyak2 house chores (kerja rumah), kalau di beri pilihan, yang mana satu korang suka buat dan yang mana satu yang korang tak suka buat?? Boleh ke kalau tak buat??hihi..

Jika saya diberi pilihan, saya lebih menggemari untuk tido dan berehat2..aci tak jawapan tu?? okey2. serius. saya lebih suka basuh kain kot.. senang je kan, pilih2 kain, on mesin basuh, masuk sabun, tinggal la sampai habis spin... pastu jemur.. pastu, lipat kain, upppss..suka gak, tapi amik masa juga la.. kena concentrate 1-2 jam (dapat bayangkan banyak mana??), baru habis.. tu pun kalau tiada gangguan..

Jika diberi pilihan untuk katakan NO!!!! abang buat la sendiri (boleh gitu?) gosok baju..hihi.. saya sebenarnye seorang penggosok baju yang baik tau (kasi award kat diri sendiri).. dulu, ayah suka saya gosok baju dia, licin & ber 'side'.. selalunya saya orang terpilih untuk digosok baju. tapi, bila dah kawin, mula2 masa belum beranak, gosok gak baju.. sekarang, tanggungjawab itu, dah beralih pada sang suami yang memang rajin (rajin apa, dah bini dia malas) gosok baju.. (bodek ni, malam ni abg gosok eh:-) tapi, kalau dia malas, saya juga la yang kena gosok..

so, untuk kesenangan si penggosok, saya kasi chance kadang2 saya pakai baju yang tak payah iron :-) tudung pun lagi senang, sauk je tudung awning tu..kekeke.. dulu, masa tengah pregnantkan si aqil, oleh kerana terlebih rajin, baju baby pun saya gosok, sampai terlari print kartun2 kat baju tu..hehe.. sekarang, ado?? *sigh*

Okeyla..saje selingan di pagi hari :-) korang ni mesti ibu2 & ayah2 yang rajin2 kan?? heee..bye!!

2 comments:

Anonymous said...

sama mcm sue...wa plg suka, ialah membasuh kain...simple n easy..(lgpn, x suka tgk kain penuh dlm bakul...)..lipat kain, kira ok lah...

umm, ttg gosok baju pun, kita sama...dlm keluarga, wa plg terror gosok kain...hihi..every weeknd, wa akan spent 2 hour utk gosok baju keje iman utk seminggu...so, lps tu x yah dh bising2...n baju keje wa pg baru gosok...ikut mood aritu gi ngjar nak pakai mcm ne...nk 'jangok' or simple jer....

n, kerja rmh yg wa plg "malas" sekali wa nak buat, ialah......mmmmmeeemaaaassssaaaakkkk!!!!....hahaha...cz,x pandai, x de org nk tengokkan alisya,kdg2 membazir n main reason, dahlah penat masak....lpstu, kena kemas n cuci sorg2.....huhu...

Suliana said...

rajinnye gosok baju..berpeluh tu..kalau aqil, mana blh tgk ibu dia susah2 wat keje ni..mesti nak kacau..hihi

masak pun su ikut mood la.. btul la, dulu masa berdua, ada gak org nak tlg2 kopek bawang ke..sekarang, tiada lagi..hihi..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails