Friday, March 26, 2010

kenangan perkahwinan ku..

Assalamualaikum!!

Bagaimana hari anda di hari Jumaat yang mulia ni?? dah ada plan nak buat apa?? hihi.. tetiba je mata blink blink and otak ligat memikirkan nak beli apa kat SOGO..huhu.. al-maklumlah, dah gaji wei.. tapi, walaupun dah gaji, kena ingat2 skit..simpanan tu wajib juga.. bukan kedekut maa..

Tengah belek2 gambar dalam handphone aku yang berkuasa tinggi ni, terjumpa la balik gambar perkahwinan member ku ni.. haa..ni dia gambar puan rodziana kita dengan suami nya.. heran juga ye, aku cari2 dalam folder bulan mac, tak jumpa!! rupanya diorang kawin bulan februari la.. nampak sangat ke'busy'anku ini tak update blog..hehe..
tu dia..merah putih.. my favourite calour.. sekeping je??

antara tetamu yg hadir..ha..ni bila plak nak kawin ni??:-)

sempat lagi berposing..

oww.. ada lagi kenduri kawin yang aku pegi di bulan februari ni..maklumla, cuti sekolah kan..musim mengawan..hehe.. aku pegi kenduri anak ex-bos aku kat hulu langat..

ni unit lama aku..sian muka aqil separuh je..hehe

tak lepaskan peluang gambar ngan pengantin..

masa ni aqil baru jalan jatuh, so tak ligat sangat la,
boleh kawal lagi..huhu

meriah betul..teringat plak masa kenduri kawin aku dulu..chewahh..mula la flashback..apa yang seronok bagi aku sebagai seorang pengantin baru?? ni soalan iman kat blog dia.. bagi aku, menjadi pengantin baru ni, tentu2lah best sebab dah kawin kan.. tapi, bab yang paling best bila tang make up tuh.. bila lagi nak dapat melawa macam tu.. pakai baju cantik2, siap tukar2 4-5 pasang..hehe.. pastu, posing amik gambar sana sini, pastu dapat hadiah lagi..haha..

kenangan manis aku masa kawin tu apa yek..sume manis2 la..ramai kawan2 yang datang..kawan2 area kl datang umah hasben kat negri sembilan. tapi ada juga yang datang johor..masa tu sungguh appreciate la kehadiran orang jauh2 ni.. masa akad nikah, ada lagi kenangan yang gelak terbahak2..wuuhh..pengantin pompuan gelak golek2 bila pengantin laki tersasul..tak cover line langsung.. okey, aku mengaku akulah pengantin yang agak merenyam time tu..hihi..

kenangan yang kurang best?? time aku nak kawin tu juga la hasben aku kena report duty keesokannya kat JKR.huh..bengang juga la..nak tukar date, kad dah edar.. so, lepas kawin tu, hari tu juga dia balik kl..terpaksa la aku tido sorang di mlm pengantin ku..wah, statement tak hengat.. tapi, esok nye, lepas report duty, dia datang balik la..tapi, aku kena kemas2 sorang2..tak aci tul..belah hasben aku plak, cite nye, mak mertua aku kena ragut. duit ada seribu kot nak beli ayam kenduri..sian betul.tak de rezeki kan..lagik, keta hasben aku kena pecah masa report duty tu..huhu..macam2 kejadian bila nak kawin ni..tu la, orang tua2 kata, jangan suka2 sangat kalau nak hadapi benda2 yang happy nih..

okey..panjang berjela dah..nantila, kalau ada peluang, bila nak sambut anniversary yang ke berapa nanti, aku nak pakai baju pengantin..aqil pun pakai blazer kecik bergambar sekali..cute gituk..haha..berangan jek..tapi ok apa kan..abang, sila approve plan nih..hihi.. oklah.. korang?? kenangan manis korang apa?? ke korang ada kenangan sedih masa jadi raja sehari dulu?? jom share..

4 comments:

Sharinginfoz said...

hmmm teringat masa kahwin dulu2...

Income Tax: Lebihan RM584.44

Jom Exam

Eyriqazz said...

kahwin itu best...hik3

Anonymous said...

baguslah sue nie....suka gi kenduri kawan2 kawin wlpn jauh...tp, wa dgn iman kawin kat t'ganu dulu sue x dtg pun...huhuhu...

Suliana said...

wa,
ala, jgn la kecik hati..:-) time tu baru nak mula hidup, sengkek skit la..ni ada rezeki lebih, kitorg jln, kalau tak de, xpegi pun..hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails