Thursday, March 25, 2010

corat coret..

Assalamualaikum!!

Sihat ke kamu2 semua?? Semoga sihat sentiasa ye..diriku sihat juga..alhamdulillah..cuma, letih2 badan sikit tak tahu kenapa..aqil?? aqil pun alhamdulillah..makin keletah dia..cuma dia batuk2 je tak hilang lagi..berak cair dia tu pun dah nak masuk 2 minggu masih mencair lagi..ibu pun tak tahu nak wat camana dah.. beralih bulan kot ek.. selera makan dia makin bertambah, selera berjalan pun sama. setiap kali balik keje, mesti nak bawa dia gi jalan2 luar rumah, kalau masuk rumah terus, habisla mengamuk..huhu.. yang jadi mangsa, tentulah ayah mithali itu.. tak dapek nak nolong yo..

Oh..dah lama tak update perkembangan aqil..lama ke??heeee.. anak bujang ku itu dah 1 tahun 2 bulan ye.. dah kategori baby besar ke??hehe.. banyak cekadak ini budak..pening kepala ibu & ayah nak melayan.. dah nama pun, ANAK.. sorang plak tu.. Bila lagi nak berempat?hehe.. soalan cepu emas tuh.. ntoh la.. tahun ni tak kot..sebab tahun ni, tok ma akan tambah dua cucu lagi..anak no 2 kak long dan anak sulong adik ku no 3, faiz.. so, relaks2 dulu..kasi chance kat tok ma nak relaks2 skit..haha.. makin ramai la ye bilangan cucu atok & tok ma..makin ramai juga anak2 sedara ku ni..

Sepanjang minggu ni, aku tak masak untuk dinner kami.. sebab nye, ayah aqil kunun2 tak nak makan malam, so tak de lah aku nak masak untuk aku sorang..aku beli aje..tapi, ada gak orang tumpang sekaki..hehe.. kedua, lauk basah tak de dalam peti, then aku memang malas nak gi beli ikan2 tu.. nanti lah, weken ni aku stat la balik masak2 ni..

so, minggu ni, kami memang makan bungkus dan makan fast food je banyak..eii..bila makan fast food tu kan mesti rasa bersalah.ye lah, fast food tu ada air gas tu kan..tak elok minum air gas tu. aku rasa minggu ni tiap2 hari aku mentekedarah air gas. 100 plus la, coke la.. eii.. tak baik utk kesihatan kan, banyak gula.. tapi, suka..camana tuh.. dah la aku ni ada sejarah kencing manis..tobat la pas ni nak minum lagi..hahaha..

Okey la..saje je nak warm up pagi2 ni..nanti-nanti aku update lagi la..tata!!

p/s: apa nak letak tajuk entry ni?? ponin..kawan2, nak jadi blogger, hati mesti kentalkan. pedulikan apa cakap orang. Penulisan pun kena hati2..takut ada yang sentap!! huhu.. betul tak??




1 comment:

m@Ri@ said...

baby maria pun nama aqil..tp dia br 3 bulan..;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails