Tuesday, December 1, 2009

selepas cuti..


salam semua..aku baru masuk keje hari ni..baru nak update blog yg dah lama tak update ni..time kat kluang, xsempat nak update, ramai sgt la org beratur nak pakai pc kat umah atok tu, sempat tgk yg penting2 je la..hehe..masuk2 keje hari ni, dah byk ketinggalan cerita yg menarik dari kawan2 bloggers ni..wah..gigih meng'update' rupanye diorg ni..aku je ketinggalan..

bulan november ni aku byk amik cuti rehat..bulan disember plak, byk cuti sempena bday sultan slgor, awal muharam, hari krismas & juga new year 2010..klik sini utk tgk kalendar uji buat :-) aku baru teringat, walaupun aku keje di kl, tapi nursery aqil terletak di selangor, jadi...aku kena cuti hari tu..yeay!!! tolak lagi cuti rehat aku..:-( kami bakal ke terengganu, sepupu aku nak kawin pada 12hb ni..wah..gi ganu la pulok..

cuti rehat aku dah tgl 10 hari je lagi..kalau ikut perancangan cuti aku, mcm byk je lagi aku nak amik cuti..maybe carry forward 4 hari je cuti..boleh??hehe.. kalau keje private dulu, jgn harap la nak habiskan cuti ni..carry forward pun siap ada limit lagi, yg lebihnye burn..tapi, keje gomen ni, alhamdulillah senang aku bercuti..pecah rekod la 30 hari cuti aku nak habis..

uppss..aqil anakku tercinta demam lagi..hari ni hari ke 6..kali ni aku rasa mcm teruk je dmm dia..actually setiap kali demam aku rasa teruk & demam nye berbeza2 simptom..kali ni, selsema berjurai2, batuk, mata bertaik..bila bgn pagi je, berkerak habis hidung & mata dia..demam kejap sejuk & panas..tapi hari ni, aku hantar gak ke nursery..apa la aqil nak pandai lagi ni..byk btul cabaran jadi mak ayah ni kan..sampai anak besar pun ada je cabaran nye..(baru sedar betapa susahnya mama & ayah membesarkan kami adik beradik)

tapi, dlm demam2 pun, kami sempat meronda gi kluang mall tu dgn adik aku.." yatt, aku dah pegi dah kluang mall yg ko selalu ronda tu..hmm..ok, best juga..ada kemajuan juga kluang ni..yg paling aku suka, ada big apple donut kegemaranku..sempat la aku bergambar ngan aqil kat keta mainan tu ..hehe"

xsah kalau x letak gmbr kita kan aqil :-)


aqil mcm suka je keta mainan ni..


muka bdk x mo tido dlm keta time balik kl..(tgk muka letih ibu tu)

okla..nnti kita update lagi dgn cerita lain..ada pulak org kasi aku buat home work ni..yatt, nnti aku jawab saman ko tu..aku xde gmbr yg sesuai..(gmbr mesti letak, baru gempak skit nak cerita..hehe)..tata..

p/s:  geng qs aku dah bertukar ke tempat baru.. makin kurang la geng mkn, geng susu ibu, geng cerita anak2 & geng meronggeng..aku??tunggu pink form je ni.. x sabar plak nak tahu ke mana aku di campakkan.. selamat bertugas di tempat baru shud & nana kecik..

4 comments:

Erin Rashid said...

mcm teringin plak aku nk keje gomen..
huhuhu

mamaelly said...

aik balik ke...ala nape tak cakap..leh jumpe

Suliana said...

mama elly,
yela..su balik kluang..dah bagitau, tapi elly cuti awal, xsempat baca blog su..hehe

Suliana said...

erin,
apply la s.p.a ..isi borang spa 8 tu..kalau rezeki erin x kemana:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails