Saturday, December 26, 2009

Hujung minggu ku..

Aku dapat juga nak update blog aku kali ni, aqil tgh tido..Setelah seharian dia main dari pukul 5 tadi & memunggah-munggah rumah tok ma ni, akhirnya dia pengsan keletihan..Cuti hujung tahun memang best!! Kali ini aku menghabiskan cuti ku di kluang. Sepanjang aku bekerja, tak pernah lagi aku dapat cuti panjang kecuali tahun ni dan insya-Allah tahun2 seterusnye..hohoho!!

Aku takde la pegi mana2, kecuali petang tadi aku ke parkson membeli hadiah kawin jiran sebelah rumah aku ni..Kluang dah ada parkson tau..Hmm..best juga..dapat la aku sehelai baju kemeja bunga-bunga, nak wat jalan2..hehe.. Sekarang ni, kalau gi shopping, baju aku adalah yang terakhir dalam list.. Selalunya shopping untuk Aqil je, untuk ayah aqil pun jarang2..untuk ibu, lagi la laaaassssttt sekali.. Tadi tu pun, setelah kecek2 ngan ayah aqil, dapat juga la..hihi..tq ye abang..bukan selalu dapat ni, time bercinta je dapat hadiah, time jadi isteri ni, kena catu memanjang..kalu takde apa2, jangan harap la..kalau ada apa2 pun, kena keluar air mata darah baru dapat..(tipu la tu, mana ada air mata darah..)

Esok, kena pegi kenduri kawin jiran sebelah ni..baju apa plak nak pakai ni..dah la tak bawa baju dari kl..baju lama2 ada, tapi baju lama la..tak best nye..belasah je la, aku dah kawin pun, siap bawa anak lagi, takde orang nak tackle dah..huhu, statement tak ingat!! Ayah aqil balik sorang2 esok..hati-hati ye abg, jgn tido plak masa drive..tahu hati mu berat nak tinggalkan kami dua beranak ni, yela, takde orang nak temankan abang tu. Jangan sedih2 plak dok umah sorang2 tu..hehe.nanti sayang hantar la gmbar aqil byk2..macam dalam pantang dulu..heehee..

Actually, ada banyak gambar aqil untuk dikongsi bersama..tapi, penulis blog ini berasa malas untuk upload gambar..nantilah kita upload yek..upppss..aqil ceria di sini, alhamdulillah kesihatannya baik2 saja..dia dah boleh lepas tangan sambil berdiri, tapi dalam 5 saat je..pastu..pegang balik..takut lagi agaknya..hmm..tadi pagi, aku bawa aqil tatih atas rumput..orang2 tua kata, kalau nak anak jalan cepat, bawa berjalan atas rumput yang berembun.. Tapi, sebenarnya, kebetulan aje, aku tunggu ayah aqil beli breakfast kat luar tadi..esok boleh tatih aqil atas rumput lagi..hehe..

Aku juga dah try cloth diapers yang aku beli dari kak nini..kalau dari segi wee wee aqil, okey, tak bocor..tapi bila dia poo poo, amboi amboi amboi..tak larat tengok..berak dah la setimbun, angin juga aku masa menyembur poo poo dia..warna tak hilang plak tu..dah seharian aku rendam CD tu..hope esok dah hilang warnanye.. Nanti2 gaji bulan depan, boleh beli lagi 2 keping..kumpul sikit2 la..

Okeyla, sampai sini saje.. nanti kita sambung berblog lagi yek..selamat bercuti..drive carefully..kesian tgk org accident bas sani express dlm berita tadi..malang tak berbau..hati2 tau di jalan raya..bye bye!!





2 comments:

Sharinginfoz said...

tak apa nanti letak banyak2 gambar aqil ya.....

Nur Liyana Zamuddin said...

okay.rindu kat aqil sgt2 nih dgr cite tbaru pasal die.letak gmbr aqil kat wpaper laptop pun tak mampu menghilangkan kerinduan kat aqil...

plz kteh.nak gmbr2 die yg latez.masok kt blog taw.bole erh.bole taw...=))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails