Thursday, December 10, 2009

Cuti - cuti Malaysia

Cuti sekolah dah lama bermula.. Nak gi keje pun takde la jem sangat..tapi kalau MRR 2 tu, wajib jem la tapi takde la seteruk hari bersekolah..time macam ni la ramai orang nak minta cuti..ada yang nak bercuti bersama anak-anak sempena cuti sekolah, ada yang nak habiskan cuti tahunan dan ada yang saje-saje nak cuti..macam aku ni la..hihi..

Orang kata, masa anak kecil ni la nak berjalan pun..kalau anak dah sekolah, kena tunggu diorang cuti sekolah, baru kita leh cuti..ke mana hala tuju kita ye kalau bercuti?? aku seperti biasa, akan pergi ke tempat yang dah pernah pergi..Maklumla, cik abang i tu, kalau tak tahu jalan, tak mau pegi..takut sesat..(kalau x cuba, mana nak tau kan..)

So destinasi cuti pada kali ini adalah ke TERENGGANU..Terengganu, here we come..dari semua arah ye..kelang, johor & KL..siap-siaplah bantal & toto tu..hehe..Kalau nak berjalan pun, mesti ada sebab contohnya seperti hari raya..kali ni sebab sepupu aku kawin..ni wajib pegi ni..sepupu rapat ni..kalau kami tak datang, tak kawin budak ni..(chewah..bajet org penting ni)


bakal pengantin (gmbr masa tunang, diapit oleh ibu2 terlampau ^_^)

Tahun ni saje aku dah pegi beberapa tempat seperti Terengganu nak masuk 2kali, Penang sekali, Johor banyak kali, negeri Sembilan tak terkira berapa puluh kali :-) Penang tu pun ikut ofis trip cik abang..yang pergi sendiri bertiga tigaan, hmm..belum ada lagi..bila agaknye nak bercuti bertiga-tigaan ni..mesti tak best kan..kalau ada orang ikut, leh tolong amikkan gambar..hihihi.. Contoh utama: kalau aku nak gi Langkawi, nak ke laki aku ikut aku gi shoping tu. Kalau ikut pun, mesti jadi langau "cepat la cepat la".. kalau aku bawa mama & ayah ke, kak long ke, ada gak teman bershopping..

Sekarang ni, apa-apa pun kena kumpul duit la..so salah satu azam tahun depan, kumpul duit skit2, baru leh gi jalan, insya-Allah.. "abang, dulu u kata aqil kecik lagi, tahun depan, aqil dah setahun..leh kita gi jalan2 ye, ingat tu janji" ^_^ Nak beli apa-apa pun, kena kumpul duit sekarang ni..so, kawan2 yang datang beraya rumah aku, set sofa takde lagi tahun depan, tahun 2011 baru ada..hehe..ish..cite pasal duit2 ni, panjang lebar..nnti kita buat entry pasal duit plak ye..

Akhir kata, selamat bercuti..Hati2 di jalan raya..(ganu banjir x ni? tawakal je la)

4 comments:

Ilhamny.com said...

linda 5 tahun kawin bru beli set sofa..2 bln yg lepas..hehehe..
sblm kwn2 dtg bersila jek larr..

@xiM said...

jom jom buat entry pasal duit..:)

Eyriqazz said...

Slamat bercuti su...Jgn lupa try keropok lekor di gerai 008 Pantai Kelulut

Erin Rashid said...

biasalah masuk umah baru
org lain tak leh expect rumah baru terus penuh dgn pelbagai furniture
erin nih pon ntah bln nih beli 1, bln dpn lagi 1..
skit2 ma..
ntah 3 thn atau lbh baru complete umah kot...
huuhuhuh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails